Zpět
 
Novinky
 
 
 
     
 
Vyhledávání
 
 
Vyhledávání na stránkách ústavu
 
     
   
 
info
 
 

Konstrukční řešení vozidlového dynamometru 4VDM E120-D

Konstrukční řešení vychází z tuhých základních rámů, na kterých jsou umístěny ložiska válců o průměru 1,2 m, stojin a základních rámů se ss. elektrickými dynamometry. Tyto rámy se stojinami tvoří základní bloky jednotlivých os.

Blok přední osy je umístěn pevně, blok zadní osy posuvně v rozmezí požadovaného rozvoru, společně s přední osou vozidlového dynamometru VDU E120 - T. Spojení levého a pravého válce zajišťuje elektricky ovládaná frikční spojka. Rozpojení pravého a levého válce umožňuje dynamické měření brzdných sil z vysokých rychlostí.

Propojení válcových jednotek s el. dynamometry typu SDS 225 5604 je provedeno pomocí ozubených řemenů. Každý válec je vybaven pneumaticky ovládanými brzdami pro umožnění najetí vozidla a bezpečnostní zabrždění. Dále je každá válcová jednotka vybavena pneumaticky ovládaným nájezdovým a středícím zařízením a měřícími rolnami s odsouvatelným krytem. Obě osy jsou umístěny na konstrukci z ocelových profilů upevněné na základním rámu, který je zalit betonem na dně montážní jámy.

Na základním rámu jsou rovněž uchyceny podpěry pevného a posuvného krytí vozidlového dynamometru. V podlaze okolo montážní jámy jsou zality kotvící drážky pro upevnění úvazků vozidla. Celá plocha okolo vozidlového dynamometru je v rovině podlahy překryta ocelovými krycími plechy. Přívod chladícího vzduchu do montážní jámy je vyústěn pod jednotlivými osami uprostřed (v zapuštěném kanálu). Před zkoušeným vozidlem je umístěn ventilátor náporového chlazení s usměrňovací hubicí, připojený pohyblivým přívodem do zásuvky spínané přes ovládací klávesnici z kabiny vozidla.

Schéma kompletní zkušebny

Vozidlová zkušebna sestává z dynamometru pro osobní automobily 4VDM-E120D a traktorového dynamometru VDU-E270T–E150T.

 

Dále se dělí na tyto části:

Pevná část - přední monoválce pro osobní vozidla,

Posuvná část - zadní monoválce pro osobní vozidla a přední válce pro traktory a nákladní vozidla,

Pevná část s válci pro zadní nápravu traktoru a nákladního vozidla ,

Pojezdové profily a pohon pojezdu,

Posuvné a pevné podlahy a kryty,

Upevňovací zařízení pro osobní vozidla, traktory a bezpečnostní zábrany.

 

Pevná a posuvná část pro osobní vozidla se dělí na:

Rám,

Válce se spojkou,

hnacími řemeny a brzdou,

Dynamometry s ventilací,

Snímací rolny,

Ustavovací zařízení.

 

Schéma kompletní zkušebny 4VDM E120D a VDU E270T – E150T

 

Velmi důležitou součástí zkušebny je také vzduchotechnika a spalinové hospodářství. Podtlak v mísnosti lze regulovat od 5 do 300 Pa, přičemž vyměněné množství vzduchu činí až 25 000 m3/h. U výfukových plynů lze regulovat množsví ručně či v závislosti na odebíraném výkonu motoru a to až do 24 000 m3/h (obr.).

Fotografie z montáže zkušebny

 
     
Doporučeno: Internet Explorer 5+, rozlišení 1024 x 768, MZLU